Erdősné Dr. Németh Ágnes - microprof

MOL Mester-M

Erdősné Dr. Németh Ágnes

Informatikát és matematikát tanított a Batthyány Lajos Gimnáziumban,  emellett a Neumann Társaság alelnökeként is évek óta rengeteget tesz az informatikai tehetségek felkutatásáért és a tudomány népszerűsítéséért.

Tehetséggondozó munkája sikerességét mutatja, hogy diákjai nagy számban jelennek meg a hazai programozási versenyek döntőjében és nemzetközi informatikai diákolimpiákon a magyar válogatottban. 2019-ben csapatvezetője volt a Nemzetközi Informatikai Diákolimpiára (IOI) Bakuba utazó magyar válogatottnak, amelyről a magyar versenyzők egy arany-, és egy bronzéremmel tértek haza.

Kutatja a versenyprogramozás tanításának módszereit. Hazai és nemzetközi tudományos folyóiratokba módszertani cikkeket ír, előad a témában. Doktori disszertációját is ebből a témából írta.

Nála a tanítás és a nevelés, a jó példa felmutatása együtt jár, nem csupán szaktanárként nyújt sokat a diákoknak, de személyiségüket is formálja és ha kell, a lelkükkel is törődik. 

További elismerések: Pro Progressio Alapítvány tanárdíj, Neumann Társaság, Tarján Rezső emlékérem; Bonis Bona a Nemzet Tehetségeiért-díj; Graphisoft Alapítvány a Magyar Matematika Oktatásért Díja; miniszterelnöki és miniszteri elismerések a diákolimpiákon sikeres tanítványokért.

Videós sajtómegjelenések:

Egy ezüst- és két bronzérem a magyar diákoknak

A CEOI-ról a Kossuth Rádióban 2020. augusztus 24.

A CEOI-ról a Kossuth Rádióban
2020. augusztus 22.

A Mester karanténban is mester

A Nemes Tihamér Online Programozási Versenyről

Ismét elismerték Németh Ágnes szakmai munkáját

A Nemzetközi Informatikai Diákolimpiáról

Miniszteri elismerést kapott Erdősné Németh Ágnes

Két nő a csapatban!

Tudományos cikkek

A Logo-tól az Informatikai Olimpiáig Informatikai Tehetséggondozás a Középiskolában: https://edit.elte.hu/xmlui/handle/10831/41609

Rekurzió tanítása LOGO-ban programozási fogalmak előkészítésével: https://people.inf.elte.hu/szlavi/InfoDidact18/Manuscripts/ENA.pdf

Számítógép nélküli tevékenységek a számítástudomány alapjainak bemutatására és az algoritmusok tanításakor: https://people.inf.elte.hu/szlavi/InfoDidact17/Manuscripts/ENA.pdf

Grading systems for algorithmic contests: https://ioinformatics.org/journal/v12_2018_159_166.pdf

Teaching Graphs for Contestants in Lower-Secondary-School-Age: https://ioinformatics.org/journal/v11_2017_41_53.pdf

A gráffogalom fejlődése az algoritmusok tanulásának folyamán: https://people.inf.elte.hu/szlavi/InfoDidact16/Manuscripts/ENA.pdf

The Place of the Dynamic Programming Concept in the Progression of Contestants’ Thinking: https://ioinformatics.org/journal/v10_2016_61_72.pdf

The Place of the Greedy Method Concept in the Progression of Contestants’ Thinking: http://didmattech.inf.elte.hu/2016/wp-content/uploads/2016/08/ENA_ZsL_The-place.pdf

Introducing recursion with LOGO in upper primary school: http://issep15.fri.uni-lj.si/files/issep2015-proceedings.pdf (121. oldal)

Report of the IOI Workshop “Creating an International Informatics Curriculum for Primary and High School Education”: https://ioinformatics.org/journal/v9_2015_205_212.pdf 

Programozási versenyekre készülés online lehetőségei: https://people.inf.elte.hu/szlavi/InfoDidact14/Manuscripts/ENA.pdf